kaader filmist

kaader filmist

Tuesday, December 22, 2015

Carol



Film: Carol (2015)
Hinne: C
Sisukokkuvõte: Tegemist on Patricia Highsmithi lühinovelli ThePrice of Salt ekraniseeringuga, mis järgneb kahe väga erinevast keskkonnast pärit naise lugu, kes leiavad üksteist ootamatus armuafäärist 1950’ndate New Yorgis. Tolleaegsed komblusnormid esitavad nende suhtele mitmeid väljakutseid, kuid see aus lugu tõestab seda, et süda on oma soovides kindel. Noor 20’ndates naisterahvas, Therese Belivet (Rooney Mara) töötab Manhattani kaubamajas müüjana ning unistab täisväärtuslikust elust, kui ta kohtub Caroliga (Cate Blanchett), ahvatleva naisega, kes on abiellunud vajadusest, mitte armastuse pärast. Nende vahel tekib kohene side, nende esialgsed süütud kohtumised muutuvad peagi sügavamateks tunneteks. Sellel ajal kui Carol püüab vabaks saada ahistavast abielust, hakkab tema abikaasa (Kyle Chandler) kahtlema Caroli sobilikuses olla ema, kui ta avastab tema suhte Theresega ning ka tema parima sõbranna Abbyga (Sarah Paulson).
Drama, Romance, LGBTQIA

See on siis üks selle aastastest Oscari kandidaatidest.


Patricia Highsmith on kirjutanud ka Andeka hr. Ripley.

Kui see film siis. Ma vaatasin seda kuna mu kallis kolleeg soovitas seda filmi ja nagu ikka, ma ei loe ette sisukokkuvõtet, et mitte oodata seda mida tegelikult filmis pole. Seega ma ei teadnud ette, et tegu on LGBTQIA filmiga.

Sisu on tegelikult klassikaline armastuslugu kahe inimese vahel, sellisel ajal kui nende suhe polnud aktsepteeritav ja kuigi nad püüavad mitte oma tunnetele järele anda ja püüavad üksteisest eemale hoida, kuid süda ei küsi keda armastada. Kas ta tõesti oleks Oscarit või Kuldset Gloobust väärt? Eks ta saab näha.

Seda filmi vaadates hakkasin ma mõtlema, et kui gei teemadel filmid on juba aastaid kinomaastiku lahutamatu osa olnud, siis tegelikult pole lesbide filme väga palju tehtud, või siis kui on, siis mitte suurte staaridega, et need filmid aasta alguse auhinnarallisse jõuaks. Sellel aastal on siis juba olnud Jenny’s Wedding, Freeheld, Grandma … Ma pean tõdema, et kui mul on valida, kas vaadata MM või FF filme, siis ma eelistan alati MM filme.

No comments:

Post a Comment