kaader filmist

kaader filmist

Friday, September 22, 2017

Blade Runner



Film: Blade Runner  (1982)
Hinne:
Sisukokkuvõte: Kuskil kaugel tulevikus (ülejärgmine aasta), on Los Angelasest saanud pime ja depressiivne linnake, mis on täis linnaliku rämpsu. Rick Drckard (Harrison Ford) on endine politseinik ja „Blade Runner“. See tähendab, et tema ülesanne on kõrvaldada „jäljendeid“. Jäljendid on androidi, mis näevad välja nagu päris inimesed. Kui neli jäljendit sooritavad verise mässu Ääremaa koloonias, kutsutakse Deckard pensionilt tagasi, et ta need neli üles otsiks. Jäljendeid otsides, neid ükshaaval kõrvaldades, kohtub ta veel ühe jäljendiga, Racheliga (Sean Young), kes äratab Deckardis inimlikud tunded, vaatamata sellele, et naine on jäljend. Saades jälile teiste jäljendite liidrile (Rutger Hauer), panen ta enda viha tehisintellekti vastu mõtlema ta oma kohale tuleviku maailmas, mis on täis nii inimliku kui tehis intellekti.
Thriller

Sellelt filmilt puudub hinne, sest ma ei saa nii vana filmi hinnata. Kui ma hindaksin seda praeguste standardite järgi siis saaks ta hindeks F, kuid kui ma meenutan end üheksa aastasena, siis oleks ma tookord kindlasti leidnud, et see on parim film üldse. Aeg on muutunud ja mina olen muutunud ja standardid mille järgi filmi hinnata on muutunud.

Miks ma siis üldse seda filmi vaatasin? Aga loomulikult selle pärast, et peagi jõuab kinno filmi uusversioon, või siis õigemini järg.

Aga see esimene Blade Runner – miks küll kujutati tollel ajal tulevikku prügimäena, pimeda kohana, kus inimeste riided on plastmassist ja söögiks on pisinärilised.

See film on tegelikult tehtud ülimalt minimalistlikult – üks väike kinnine angaar, kuhu on ehitatud paar hoonet, mida filmitakse erinevate nurkade alt, luues filmimaagias suure linnalabürindi, siis paar linnamaketti kaugvõteteks, mõned näitlejad ja minimaalne dialoog, mille sisu on olematu. Ainus suur asi on muusika. Kuigi näitlejad olid tolle aja tipptegijad, on siiski praegu seda filmi vaadates lausa kahju, et nad end millegi sellisega siduda on lasknud, või siis äkki Daryl Hannah sealt just oma sence8 sarja rolliks inspiratsiooni saigi.

No igatahes, pärast selle filmi vaatamist, ei ole ma v ä g a kindel, et ma tahan näha järge, kuid vähemalt treiler lubab midagi sisutihedamat.

Ja siis veel üks väike fakt – mul on kogu aeg olnud selline tunne et Blade Runner on umbes nagu Näljamängude sarnane lugu. Kuid tuleb välja, et ma ajasin kaks filmi segamini. See a ’la Näljamängud on hoopis The Running Man (1987), kus tegevus toimub kauges tulevikus (2017) ja peaosas on kuberner Schwarzenegger.

No comments:

Post a Comment