kaader filmist

kaader filmist

Monday, February 23, 2015

Oscarid 2015



2015 aasta Oscarite sadu on siis taas möödas.

Mida siis öelda selle aastase show kohta? Tõsiselt poliitiliseks kiskus asi kätte. Iseenesest olen ma selle liikumise poolt, et ei ole mõtet näitlejatelt punasel vaibal küsida vaid keda nad kannavad, vaid küsige ikkagi nende töö kohta, siis kõik see muu, mis sellele järgnes – pidev rõhutamine kui palju on käesoleval aastal naisi nominantide seas ja kui palju on igasuguse äärmuste filme ja haiguste filme ja probleemide filme … tore on aga kas peab siis sellises kohas selliseid asju esile tõstma? Mida iganes.

Aga mingem siis selle juurde, miks me üldse kord aastas öösel telekat vaatame pühapäeva öösel vastu esmaspäeva (see on ikka tõeline õnnistus, et täna on ametlikult lühendatud tööpäev :)).

Alustagem nagu ikka väiksematest pudinatest:
Parim kostüüm: The Grand Budapest Hotel – olid küll jah väga erilised riided, kuid ka teised nominendid olid väga head.

Parim muusika: Selma, esitajad Common ja John Legend – ei tea filmi ja ausalt selle laulu esitamine oli ainus koht kus ma magama jäin.

Parim mitte Ingliskeelne film: Kahjuks ei olnud Mandariinid.

Parim multikas: Big Hero 6 – jah sellest valikust oli see vist kõige parem, kuid ega see valik ka just teab mis hea olnud.

Parim originaalne stsenaarium: Birdman – oh jah.

Parim adapteeritud stsenaarium – The Imitation Game – mõistetav.
 
Parim mees kõrvalosatäitja – J.K. Simmons – täiesti õigele inimesele, mitte et teised halvad oleks olnud, kuid mina olen valikuga rahul.

Parim nais kõrvalosatäitja – Patricia Arquette – peab ikka selle Poisipõlve ükspäev ära vaatama, olengi seda liiga kaua juba edasi lükanud.

Parim naisnäitleja - Julianne Moore – sama jutt siis ka selle Ikka veel Alice kohta, peab tegema ühe Oscari filmide õhtu, kõik veel vaatamata siis järjest ära vaatama.

Naisnäitlejate seas oli teisi palju tugevamaid, vähemalt selle põhjal, mida ma siiani näinud olen, kuid kui ma olen need filmid ära vaadanud, äkki jään ka nende valikuga nõusse.

Parim meesnäitleja – Eddie Redmayne – täiesti teenutult, kuigi tal olid vastas teised väga tugevad näitlejad, siis Eddie tegi ikkagi suurepärase rolli.

Ja aasta film – Lindmees – ausalt ei saa sellest aru, ei filmist ega ka põhjusest, miks teda aasta filmiks peetakse. Aga mina ju ei vali, mina vaid vaatan ja kritiseerin :).

Ning taas kord, kuna tulid Oscari nominentide filmid ekraanidele? Mitte aasta alguses :).

Aga showst siis üleüldse. Algus oli küll väga tore, täis laulu ja nalja ja häid toredaid näitlejaid, kuid vahepeal tundus natuke punnitatud. Neil Patrick Harris on hea komöödia näitleja ja hea laulja ja hea show mees, ning seda tema mängulist ja tantsulist poolt oleks võinud rohkem ära kasutada, aga muidu polnud paha.

Head uut filmiaastat.

8 päeva veel!

No comments:

Post a Comment