kaader filmist

kaader filmist

Saturday, November 16, 2013

Michael Kohlhaas

Film: Michael Kohlhaas (2013)
Vaatamise/valimise põhjus: PÖFF ja Mads Mikkelsen
Hinne: C
Filmi lühikokkuvõte: Michael Kohlhaas on aus töömees. 16. sajandi Prantsusmaal on tema elu hobusekaupmehena ilus: äri läheb hästi ja tema noor naine lubab talle peatset järelkasvu. Ühe hetkega muutub aga kõik. Tüliküsimus kohaliku lordiga toob kaasa ülekohtu ja hävingu ning Kohlhaas otsustab enda eest välja astuda. Kui kaugele aga on ühel ebaõiglasel ajal nõus minema õiglane mees?

Filmi aluseks on Saksa kirjaniku Heinrich von Kleisti lühijutt, mille peategelase prototüüp oli mees nimega Hans Kohlhaas, kes otsustas samuti ülekohtu vastu protesteerida.
History, Drama

See on siis selle aasta PÖFFi avalöök minu jaoks. Esimene valik polnud kahjuks kõige parem. Jah, tuleb välja, et lisaks meie filmitegijatele on ka teisi, kes oskavad teha pimedaid, kasina dialoogi ja imelike kaadritega filme. Tõsiselt, see oli üks väga imelik film, mis muudkui venis ja venis ja venis ….

Tõsi, ma valisin selle filmi ju Mads pärast. Eelmine selline imelik film Madsiga oli Vallhalla Rising ja eelmine film, kus ta filmi lõpuks pea kaotas oli Kuninglik armulugu. Ta on hea näitleja, kuid ka hea näitleja ei suuda alati filmi heaks teha. Teine näitleja, keda teist paljud ilmselt teavad filmist Lugeja, kuid mina tean teda filmist Krabat – see on noor saksa näitleja David Kross.

Kas ma juba mainisin, et tegu oli prantsuskeelse filmiga – seega taas kord kummardus euroopa näitlejate ees, kes lisaks oma emakeelele teavad väga hästi ka teisi suuri euroopa keeli.

Aga nüüd siis filmi enda juurde – silmi sisu oleks nagu oleks kohtunud meie Viimne reliikvia ja Mel Gibsoni Bravehart, lihtsalt nalja, laulu ja patriotismi oli vähem, pilt oli pimedam ja juttu oli kasinamalt. Nagu ma juba ütlesin polnud kõige parem valik, kuid see on vaid minu arvamus.

No comments:

Post a Comment