kaader filmist

kaader filmist

Monday, June 25, 2012

Rebecca

Film: Rebecca (1940)
Vaatamise põhjus: lugesin raamatut + Hitchcock
Hinne: C
Filmi lühikokkuvõte: Noor saatjadaam (Joan Fontaine) kohtub Monte Carlos hiljuti lesestunud rikkuri De Winteriga (Laurence Olivier), kes on ilmelise Manderley häärberi omanik. Kiire pulma ja lühikese mesinädala järel sõidab noorpaar tagasi Inglismaale, kus nooruke pruut seatakse vastamisi endise proua De Winteriga, saladustega ja katsumustega mida ta oodatagi ei osanud.

Deem, raamatut lugedes ma ju teadsin et Hitchcock on sellest filmi teinud, seega läks mu fantaasia lendama, millise fantastilise psühholoogilise õudusfilmi oleks saanud sellest Daphne du Maurieri raamatust teha. Mu fantaasia lendas kõrgemalt kui Hitchcockil.
Aga muidu – täiesti uskumatu kuidas nii raamat kui ka film meenutavad mulle üht teist raamatut – Jane Eyre. See on selline kaasaegsem variant, võimalustega mida pakkus 20 sajandi algus. Vanem härrasmees kohtub noore tagasihoidliku orvuga, abiellub, viib tagasi oma häärberisse, kuid seal on ootamas saladused, mis ähvardavad röövida neilt nende õnne, kui nad seda vaid lasevad. Isegi see häärber ja endise proua De Winteri kirjeldus on nii sarnane Jane Eyrega.
Ja siis meenus mulle pidevalt veel üks film – Võlur Oz – kõik need halvad tegelased seal meenutasid mulle sealseid nõidasid ja taustal kuulsin ma sealseid laulukesi. Seda ei tohiks juhtuda kui vaatad „õudusfilmi“ :), kuid nii mõnigi laps võib vanduda, et ka Võlur Oz on õudusfilm :).

No comments:

Post a Comment