kaader filmist

kaader filmist

Monday, January 28, 2019

Grinch


Film: The Grinch (2018)
Hinne: D
Lühikokkuvõte: Kauni Kesseküla servas kõrges kaljukorteris elab koos oma ustava abilise Maxiga härra Grinch - suur roheline pehmekarvaline tüüp, kes on paraku hirmus pahatujuline ja küüniline kiusupunn. Mis küll Grinchi torssis meele põhjuseks on? Muidugi lähenevad jõulud! Rõõmupühad täis lusti ja laulu on üksildase Grinchi jaoks piin, mis piin. Nii otsustabki Grinch, va paharet, varastada Kesseküla jõulud. Ettevõtmine on suur ning plaan keeruline, asjad lähevad nii ja naa ning nalja saab rohkem kui Grinchile meeldiks. Õnneks elab Kessekülas aga üks väike tüdruk, kel jõulutunne südames on nii suur, et päästetud saavad nii pühad kui ka Grinch ise.
Animation, Family,

Ma võtsin ikka pikka aega hoogu enne kui ma seda multikat otsustasin vaadata, kuid vaadata ma ju tahtsin, sest ma tahtsin kuulda kuidas Benedict Cumberbatchi hääl sobib tegelasele, kes vähemalt minu põlvkonnale seondub Jim Carreyga.

Jah, ma oleks võinud selle filmi ka vaatamata jätta. Kuigi enamasti meeldivad mulle kõiksugused multikad (kui nad just tõsiselt laste intelligentsust ei alahinda ja talumatult jaburad ei ole), kuid seekord oleks võinud Grinchi osa ükskõik kes sisse lugeda, sest Benedict ei andnud midagi loole juurde.

Mis see siis oli, lugu sellest, kuidas üks küla hüperõnnelikke on üle 50 aasta ignoreerinud üht torssis tegelast, kes elab neist eemal mäe otsas ja siis ühel jõuluõhtul, kui ta lõpuks otsustab neile selle eest kätte maksta, et ta on kõik jõulud lapsest saati pidanud üksi olema, vabandab üks tüütu jõnglane kogu küla eest, kutsub ta õhtusöögile ja Grinch annabki kõigile andeks, nagu poleks kunagi midagi teisiti olnudki.

Mina olen ka Grinch, mulle ei meeldi ka jõulud, sest mis need siis tegelikult on – üks lõputu raharaiskamise kuu, kus peab kõigile ostma kingitusi ja kunagine pühitsemise põhjus (olgu see siis talvine pööripäev, või Jeesuse sünnipäev) on kõigil ununenud. Nagu näiteks ootavad kõik, et jõuludel oleks lumi maas, kuid kui see on Jeesuse sünnipäev, siis tema sündis kõrbes, kus lumest ei osatud undki näha, miks seega peaks lumi maas olema. Võib-olla võiks seda rohkem pidada nagu põhjamaades peetava talvise pööripäeva eelduseks, aga siis ei tehtud kingitusi. Ühesõnaga, Jõulud on üks nendest iga-aastasest tähtpäevadest, mis minu poolest olemata võiks olla.

Aga multikas oli lihtsalt uuele põlvkonnale uus versioon vanast loost.

No comments:

Post a Comment