kaader filmist

kaader filmist

Tuesday, January 1, 2013

Hüljatud

Film: Les Miserables (2012)
Vaatamise põhjus: klassika ju
Hinne: B
Filmi lühikokkuvõte: Hüljatute lugu peaksime me vist ikka kõik teadma, oli vist kooli kohutsuslik kirjandus, kui õieti mäletan.

Ühesõnaga, see maailmakuulus Victor Hugo raamat, mis on juba väga ammu tehtud muusikaliks, mida on juba aastakümneid inimesed käinud teatris vaatamas. Ja nüüd on siis sellest ka film tehtud (muusikalist siis, mitte raamatust :) raamatust on juba ammu mitmeid filme vändatud).

Kunagi keskkooli ajal või umbes nii sai loetud Hüljatuid ja lapsepõlves oli üks mu lemmikraamatutest Cosette. Ilmselt olen ma näinud ka muid Hüljatute ekraniseeringuid, ning kuulnud ka muusikat. Kuid sellegi poolest läksin ma filmi vaatama üsnagi puhta lehena, mis ilmselt oligi hea, kuna ootused olid üsnagi madalad. Ainuke mida ma ootasin, et kogu see muusika mõjub samamoodi nagu kunagi Ooperi fantoom – kananahk ihul ja hingata raske … no uvõ :(, kuid see ei olnud filmi viga!


Mida öelda näitlejate/lauljate kohta – kahurvägi on ju vägev: Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Sacha Baron Cohen, Helena Bonham Carter (need siis tuntud nimed) + Aaron Tveit (Enjolras), Samantha Barks (Eponie), Daniel Huttelstone (Gavroche), Isabelle Allen (noor Cosette), George Bladgen (Grantaire).

Tegelikult ei oskaks ju sellest kahurväest (kui mitte arvestada Amanda Seyfriedi) kellegagi laulmist siduda, vähemalt ei tule mul küll ette, et keegi neist oleks kuskil filmis laulnud, või kui on siis on see pigem jorutamine olnud, kui laulmine. Need plussi taga olevad nimed, on piisavalt noored näitlejad, et neist lihtsalt ei tea veel mitte midagi ja seega polnud nende lauluhääled ka üllatused, kuid nemad olid head hääled. Kahurväe nimekirjas oli paar tegelast, kellele oleks tahtnud öelda, palun ära laula!, kuid ok, müts maha nende ees julguse eest. Ja kõige paremini laulsid ikkagi lapsed!!


Ja nüüd siis jõuame selle juurde, miks muusika ei toonud kananahka ihule ja ei teinud hingetuks – muusika polnud piisavalt kõvasti, et ihust ja hingest läbi käia. Võib-olla oli põhjuseks uueaasta saluudid või kinotöötajate poolne vaatajate kõrvade säästmine, aga kui vaadata muusikali CCPlaza 1 saalis, siis ootaks ikka soundi, mis oleks võrdne kontserdiheliga, kuid praegu jäi vägagi palju puudu. Ma loodan, et nad end parandavad ja teistele hääle kõvemaks keeravad.

Kuid üldkokkuvõttes oli ju hea film, ja kahe lauluga isegi oli korraks seda kananaha/hingetut momenti, kuid lõpus ma siiski nuttes kinost ei väljunud :)!


No comments:

Post a Comment