kaader filmist

kaader filmist

Friday, July 27, 2012

Vaprake

Film: Brave (2012)
Vaatamise põhjus: kuidagi sobis  laupäeva pärastlõunasse
Hinne: D+
Filmi lühikokkuvõte: Merida on printsess, keda ei huvita printsessiks olemisega kaasas käivad käitumistavad ja -reeglid. Söögilauaetiketi omandamisele eelistab ta luusida mööda koduseid metsi ja mägesid, kaaslaseks tema ustav ratsu Angus ning õlal vibu ja nooled. Samal ajal läheneb aga tohutu kiirusega päev, mil ligikaudsete klannide pealikud oma vanimate poegadega Meridale kosja saabuvad. Rahu klannide vahel on õrnemast õrnem ning oma rada käia ihkav Merida võib selle oma vastuhakuga kõikuma lüüa. Tema tahe ajast-arust traditsioonidele vastu hakata toob aga kuningriigi kohale tumedad ohupilved pahaaimamatult toimepandud loitsu nöol ja ühes sellega ka tõelise kaose... Kas nõidusest ja selle tagajärgedest on võimalik ka kuidagi võitu saada?

Ma pean kohe alguses ära ütlema, et kui ma vähegi valida oleks saanud, siis poleks ma dubleeritud varianti vaatama läinud. See on samamoodi kui tõlgitud raamatutegagi - ma eelistaks võimalusel originaali vaatamist/lugemist ... no uvõ, ei pakuta praegu veel originaal versiooni, kuigi Forum Cinemas kodukal seda lubatakse.

Kuid nüüd mingem filmi enda juurde.

Vaprake on tore multifilm LASTELE!

Mina läksin vaatama, kuna loen just šotlaste ja kiviringide maagia kohta ja … minul oli lõbus hoopis teisel põhjusel kui lastel :).

Aga muidu – ma ei saa aru, miks peavad kõik multikad meil dubleeritud olema, miks ei võiks olla üks seanss ka originaalis. Ma mõistan, et laste pärast on parem kui multikas on dublatud, kuid kui seda võib kirjeldada kui kirvetööd … siis oleks ikka parem, kui oleks võimalik vaadata originaali.

Aga lastele on hea film, nemad rõkkasid naerda nii visuaalsete kui ka keeleliste naljade peale, kuid täiskasvanutele ei paku see film küll midagi. 

Hoiatusena peaks lisama, et see pole tavaline HEA muinasjutt, see on selline vendade Grimmide moodi muinasjutt - väiksemad, natuke rohkem emmekad lapsed võivad sellest filmist korralikud õudusunenäod saada.

No comments:

Post a Comment