kaader filmist

kaader filmist

Friday, August 22, 2014

Andja

Film: The Giver (2014)
Hinne: C
Filmi lühikokkuvõte: Ulmedraama ANDJA lummuslik lugu räägib Jonasest (Brenton Thwaites), noorest mehest, kes elab näiliselt ideaalses, kuid värvitus tulevikumaailmas täis ühtsust ja rahulolu. Kui Jonas kohtub Andjaga (Jeff Bridges), kes ainsana hoiab ning kaitseb kogukonna mälestusi ja ajalugu, avastab ta ühiskonna krüptilises minevikus peituva sünge tõe. Uutest teadmistest ammutatud jõu abil mõistab Jonas, et panused on kõrgemad, kui keegi suudab kujutleda – elu ja surma küsimus mehe enda ning tema lähedaste jaoks. Jonas teab, et teiste kaitsmiseks peab ta oma maailmast põgenema, võttes vastu väljakutse, milles keegi varem edukas pole olnud.
 
ANDJA põhineb samanimelisel Lois Lowry armastatud noorteromaanil, mis võitis 1994. aastal prestiižse Newbery medali ning mida on maailmas müüdud üle 10 miljoni eksemplari.
Drama, Dystopia, Fantasy, YA

Alustuseks tuleb mul tõdeda, et mulle ei meeldinud see raamat. Teiseks sellel filmil on raamatuga väga vähe ühist, kuid kui arvestada kui tuim ja tühi oli raamat siis ei saagi filmi teistmoodi teha, kui palju muutes ja juurde lisades. Kuid juurde lisades ja muutes läks tegelikult ka see vähene mis oli raamatus, kaduma ja lugu muutus hoopis millekski muuks.

Miks ma siis üldse seda filmi vaatama läksin, kui ma juba ette teadsin, et suure tõenäosusega ta mulle ei meeldi? Ma tahtsin näha kas Eric … see tähendab Alexander suudab oma TB rollist välja astuda … minu keelevääratus ütleb kõik :).

Kui ma poleks raamatut lugenud … siis ma ilmselt ei hindaks filmi nii kehvasti, sest iseenesest on ju tore noortefilm, toredate noorte näitlejatega, mis sest et lugu on tõsi patriootiline ning praegusel kinomaastikul juba paljulüpstud düstoopia hakkab ära tüütama.

Aga lõppu natuke muusikat, mitte filmist, kuid samapalju filmiga seotud, kui film on raamatuga seotud :)


2 comments: