kaader filmist

kaader filmist

Tuesday, January 3, 2012

Anonüümne

Otsustasin kirjutada oma esimese kommentaari filmile, mida ma pole hiljuti vaatamas käinud, kuid millest ma olen hiljuti palju mõelnud ja mille kinno jõudmist juba pikalt oodanud.


Film: Anonymus (2011)
Filmi vaatamise põhjus: sisu väga intrigeeriv
Hinne: A+
Filmi lühikokkuvõte: Elizabethi-aegne Inglismaa, poliitilise kaose tanner. ANONÜÜMNE spekuleerib teemal, mis on sajandeid intrigeerinud akadeemikuid ja suuri mõtlejaid, teiste seas Mark Twaini, Charles Dickensit ja Sigmund Freudi, täpsemalt - kes õigupoolest on William Shakespeare’i nime all avaldatud teoste tegelik autor?

Selle üle on vaielnud asjatundjad, avaldatud on hulga raamatuid ja teadlased on terve elu pühendunult kaitsnud või ümber lükanud teooriaid, mis keerlevad Inglise kirjanduse kõige tuntumate ja tunnustatumate kirjandusteoste autorluse umber. Anonüümne pakub ühe võimaliku vastuse, keskendudes ajajärgule, mil kuningliku õukonna poliitilised skandaalid, keelatud armuafäärid ja ahnete ning võimujanus ülikute troonile pürgimise katsed jõudsid rahva ette ühes kõige ebatõenäolisemas paigas: Londoni teatrilaval.


Miks Anonüümne? Aga selle pärast, et see võeti Tulevate filmide nimekirjast maha :(.
Minu õnneks nägin ma filmi Pöffi raames juba ära ja olin kindel, et kui ta kinno tuleb lähen uuesti vaatama ja võtan ka teised kaasa, sest see on film, mida tasub vaadata - ja nüüd ... jõuab ta enne videolevisse kui kinno ... ju tal siis ei läinud mujal kinodes nii hästi kui oodati.

Aga miks mulle see film nii väga meeldis? Põhjuseks on näitlejad, Mehhiko seebiooperilik sisu, filmi visuaalne nauditavus. Ahhhh ... tõsiselt suurepärane!
Tõsi ta ju on, et film keerleb selle ümber, et kes võiks olla tegelikult kirjutanud Shakespeare nime all avaldatud teosed, kuid kõige suurem Ahaaa hetk pole sugugi seotud sellega, kes mida kirjutanud on, vaid sellega kes kellega kuidas suguluses on. Sellest see "seebikalik" sisu :)!
Kuid kostüümidraamat ja ilusaid inimesi on ju alati hea vaadata, ning kui kõige taga veel ka kaval konks on, siis mõtled filmist ka veel peale kinost lahkumist. 

Ning nagu alati jäid mõned pisiasjad filmi ajal hinge kriipima ja koju jõudes tuli ju kiiresti need järgi vaadata. Nagu näiteks see, et kus olen ma varem mõningaid näitlejaid (Jamie Campbell Bower ja Xavier Samuel) mängimas näinud ja kas Kuninganna Elizabethi  erinevas vanuses mängisid ikka ema ja tütar (
Vanessa Redgrave ja Joely Richardson).

Jamie Campbell Bowerit ja Xavier Samueli on võimalus olnud näha Videviku saaga kolmandas filmis, kuid seal oli neil hoopis teistsugune roll. Neil poistel tasub silma peal hoida, neilt võib veel midagi huvitavat oodata. Ja Elizabeth oli tõesti "pereäri".

Seega, kui see film kätte peaks sattuma, tasub kindlasti võtta lisaks kõrvale kas pudel veini või liitrine jäätisepakk, keerata end mugavalt teleka ette ning vaadata film algusest lõpuni, ilma ühegi pausita ära.

No comments:

Post a Comment