Hinne: C
Sisukokkuvõte: Moemaailma tipus töötaval Violette’il on olemas
kõik: paeluv töö, kuulsad tuttavad, kaunis korter Pariisi moodsas linnaosas ja
19-aastane poeg, kes liigub keset päeva kodus aluspükste väel ringi. Lolo on
ema kallis pojake, avangardistlik maalikunstnik ja veetlev seltskonnalõvi,
kellega on mõnus hommikusöögilauas vestelda ja trendikatel kokteiliõhtutel
käia. Kuid Violette’i muud suhted meestega paistavad seevastu alati lõppevat
kummaliste katastroofidega.
Puhkusereis Biarritzi muudab kõik.
Sõbranna õhutab Violette'i „korstnaid puhastama“ ja too teebki nagu kästud:
armub kõrvuni kohalikku IT-geeniusse Jean-Rénesse, kes hakkab just Pariisi
kolima. Kuidas kulgeb Pariisi snoobi ja tema maapoisist kallima suhe?
Julie Delpy kerglaslikult
irooniline komöödia ühendab endas neurootilised neljakümneaastased, armsalt
kavaldavad noored mehed, Pariisi tormaka elustiili ja moeguru Karl Lagerfeldi
vaimustava osatäitmise iseendana. Tulemuseks on film, milles on nii romantikat,
armukadedust kui ka IT- ja moemaailma äkilisi pöördeid. Ja mis kõige parem:
film annab raudkindlaid nõuandeid selle kohta, kuidas sundida täiskasvanud
lapsi iseseisvalt elama (võib-olla).
Comedy, Drama, Romance
Lolo on tüüpiline Euroopa film, täis kontrollimatut keelekasutust,
pidevat juttu august ja augu ümber ning peategelaste kunstilisi saavutusi. Loo
peategelane Violette (Julie Delpy, kes on ka filmi käsikirja autor ja lavastaja)
on neljakümnendates naisterahvas, kes töötab moemaailmas moeetenduste
korraldajana ning kes on viimased kümmekond aastat elanud vaid oma pojale. Kõik
mehed kes ta elus on olnud, kaasa arvatud Lolo isa, on olnud mingil määral
tõprad/äbarikud, kes on Violette alati välja vihastanud ja seega on ta nad
välja visanud. Kui ta siis puhkuse ajal, sõbrannade õhutusel läheb üheks
korraks voodisse kohaliku Jean-Renega, ei osak ta ettegi arvata, et sellest
võiks midagi tõsisemat tulla.
Violette ja JR sobivad ja kui JR Pariisi kolib jätkavad nad oma suhet.
Violette poeg Lolo on aga lahku läinud oma järjekordsest tüdruksõbrast ja taas
ema juurde kolinud. Esimene kohtumine JR ja Lolo vahel on tiba piinlik, kui
Vilolette ja JR suudeldes voodisse kukuvad, kus magab Lolo, kes on ema toas
telekat vaadanud.
Lolol on oma teooria ema meeste kohta, nad on kas A, B, C või D kvaliteediga.
Ta isa oli A, kuid enamus teisi on olnud D. Tema eesmärk on ema taas vallaliseks
saada enne talvist Pariisi moenädalat, et ema taas teda üritustele kaasa võtaks
ja ta endale uue modellist tüdruksõbra leiaks. Seega tuleb kõrvikust IT mehest
lahti saada. Käiku lähevad sügeluspulber, halb moenõu, sulaselge valetamine –
mis iganes, et ema taas vallaline ja puhtalt poja päralt oleks.
Lolo on väike õel psühhopaat, kellel on ka Oidipuse kompleks, kelle
eesmärk on, et tema ema oleks vaid tema päralt, seega on ta valmis õhutama ema
ebakindlust, haiguste hirmu ja kõiki muid suuremaid ja väiksemaid foobiaid, et
vaid oma tahtmist saada.
Lugu oli küll naljakas, kuid samas nii õel. Pärast seda filmi küll
järelkasvu saada ei tahaks.
No comments:
Post a Comment