Hinne: B
Sisukokkuvõte: Edukas investeerimispankur Davis (Jake Gyllenhaal)
on pärast traagilises autoõnnetuses abikaasa kaotamist raskustes. Kuigi tema äi
Phil (Chris Cooper) käib talle peale, et ta ennast kokku võtaks, läheb Davis
üha rohkem liimist lahti. Kaebekirjast müügiautomaadifirmale saab alguse terve
rida isiklike ülestunnistustega kirju. Davise kirjad jäävad silma
klienditeeninduse esindajale Karenile (Naomi Watts) ning hoolimata tema enda
emotsionaalsetest ja rahalistest raskustest tekib nende kahe vahel ootamatu
side. Kareni ja tema poja Chrisi (Judah Lewis) abiga hakkab Davis oma elu
uuesti üles ehitama, kuid selleks peab ta esmalt kõik vana maha lammutama.
Comedy, Drama,
Me keegi ei tea kuidas me reageerime lähedase surmale, enne kui me seda
reaalsuses ei koge. Ja leinaga toimetuleku viise on täpselt sama palju kui on
inimesi. Tõsi, on teatud sarnased jooned ja faasid, kuid reaalsus on kõigi
jaoks siiski ernev.
Kui Davis oma abikaasa autoavariis kaotab, siis valdab teda kõikehõlmav
tuimus ja huvitus, kuid ta mõte jääb kinni probleemile, et ta ei saanud
automaadist kätte komme. Seega läheb ta peiede ajal äia kabinetti ja hakkab
kirjutama kaebekirja müügiautomaadi esindusele. Sellest kaebekirjast tuleb
välja hoopis seletuskiri, miks ta ei tunne end oma abikaasa kaotuse pärast
halvasti. Ta püüab nutta nagu kõik teised, kuid …
Teine asi, mis talle mõttesse kinni jäi oli viimane asi, millest nad
naisega autos rääkisid, et külmkapp tilgub ja kuna Davise isa oli talle
kinkinud tööriistakasti, siis võiks Davis selle ise korda teha, võtta
algosadeks lahti, vaadata mis on viga ja ära parandada. Peagi katab köögi
põrandat viimse jupini lahti lammutatud külmkapp. Ja see annab talle tõuke ka
kõiksuguseid muid asju lahti võtta, et näha mis neil sees on, kuidas nad
töötavad. Ja ta jätkab endiselt ka kirjade saatmist müügiautomaatide esindusse,
seletades oma mõtteid ja tegevust.
Kui siis keset ööd, keset järjekordset lammutust helistab Davisele
keegi müügiautomaatide klienditeenindusest, siis tundub see talle esialgu
imelik, kuid tasapisi hakkavad nad üha rohkem rääkima, siis juba kohtuvad
reaalsuses. Enne seda kui Davis läheb esimest korda Kareni ukse taha, sattus ta
ühe maja lammutuse juurde ning maksis töömeestele, et need laseks tal
lammutusest osa võtta. Ta on lõpuks ometi leidnud midagi, mida tehes tunneb ta
end elavana.
Kareni poeg on tüüpiline teismeline, kes on alles iseenda otsingul ja
selles segaduses on alati tema esimene reaktsioon täiskasvanutele vastu hakata.
Kui Davis ta endaga oma maja lammutamisele kaasa võtab, siis saab ka poiss endasse
kogunenud ängistuse vabaks lasta.
Davise äi ja tööandja aga ei mõista seda, miks Davis ei leina nii nagu
tavalised inimesed, miks ta ei taha osa võtta tema tütre nimelise fondi
tegevusest, miks ta kõike lahti lammutab ja miks ta toob fondi pidulikule
avaüritusele kaasa ühe võõra naisterahva. Kuid Davis on oma magamistoa
lammutamisel avastanud midagi, mis oleks ilmselt muutnud tema abielu, kui ta
vaid seda oleks teadnud ja kui siis ta ämm kinnitab leidu ning isegi õigustab
Davise naise tegu, siis tunneb Davis end tõsiselt tühjaks tõmmatuna.
Kui Davis siis lõpuks naise hauale läheb, kohtub ta mehega, kes oli
selle teise auto roolis ja veel paar väikest asja avavad lõpuks Davise tunnete
tulva, lõpuks ometi saab ta nutta ja teda siiani vallanud tuimus kaob.
Me kõik reageerime erinevalt lähedase kaotusele ja täpselt sama palju
kui on inimesi on ka leinamise viise. Selles filmis on vaatajateni toodud
leinamise viis, mida enamus ei mõista, sest tavaliselt peaks ju leinaja nutma
ja püüdma lahkunu pooleli jäänud kahetsema ja kadunud armastuse pärast
ahastuses olema, kuid Davis vajab lihtsalt aega, ta vajab võimalust oma
tunnetega toimetulemiseks. Me oleme kõik erinevad ja me tunneme asju erinevalt.
No comments:
Post a Comment