Hinne:
C
Sisukokkuvõte: 1900’ndate
Prantsusmaa, külaelu. Célestine, noor ja vabameelne naisterahvas, kes on
palgatud toaneitsiks Lanlaires pere poolt, saabub nende juurde Pariisist
rongiga. Joseph, tema palkajate tujukas aednik, võtab ta rongijaamast peale
ning viib ta majja. Célestine võtab „lahkelt“ vastu hr. Lanlaire, kes asub teda
koheselt kabistama. Ning siis ta kohtub pr. Lanlairega, vägagi ebameeldiva
naisega, kes hoiab kõvasti kinni klassi erinevustest. Kohe algusest peale ei
tõota see kõik hästi lõppeda …
Drama
See film on tehtud 1900 ilmunud
samanimelise, Octave Mirbeau poolt kirjutatud raamatukese ainetel. Filme on ka
varem selle raamatu ainetel tehtud.
Lugu on siis Pariisitarist, kes töötab
toaneitsina. Ta on seda ametit pidanud vahelduva eduga erinevate perede juures,
mõnede juures pikemat aega mõnede juures vähemat aega, mõnedega õnnelikumalt
mõnedega piineldes ning vahepeal kui kindlat kohta pole on ta ka vaid oma keha
müünud, et ära elada.
Nüüd on ta siis saanud läbi agentuuri
töökoha maal, mõisas. Mõisas on lisaks temale ka aednik ning köögitüdruk. Mõisa
peremees on valmis näperdama ja voodi viima igat naisterahvast, kes käeulatusse
satub ja perenaine on verine kõigi naisterahvastega, keda ta tunneb olevat oma
rivaalid. Ega Céleste ka kade pole, igale käsklusele järgneb enda ette
pobisetud salvav vastus.
Célestine on harjunud igasuguste
pererahvaste mängudega ja alandustega, seega pole talle sugugi üllatuseks kui
perenaine saadab teda treppidest üles ja alla jooksma ükshaaval nõela, niidi,
kääride järele. Kuid ka tema on vaid inimene, seega kui ta saab kirja, et ta
ema on surnud, siis variseb ka tema kokku aga ta perenaine ütleb ikkagi, et see
ei tohiks tema tööd segada, „kuivata silmad ja mine lauda katma!“
Lisaks Céleste peremeeste imelikule
käitumisele on tiba imelikud ka nende naabrid ning enamus külakese elanikest
vaid naudib klatši mitte pole mures inimeste elu pärast. Kõik see meenutab
Célestele ta paljusid eelnevaid ametikohti.
Kui aednik hakkab Céleste vastu huvi
üles näitama, leiab neiu, et lõpuks ometi on ta silma jäänud kellegile, kes ei
näe vaid tema keha ja ta kiireid jalgu, vaid ka teda ennast. Teda ei sega see,
et mees peab salajast sõda prantsusmaa juutide vastu, või et tal on plaan oma
kogutud rahaga osta väikese linnas kõrts, kuhu ta Célesti talle appi vajab, või
ka see, kuidas ta viimase puuduoleva raha saab … Céleste on valmis oma eluks.
Toatüdruk Céleste osas on viimane
Bonditüdruk Lea Seydoux ja ma pean kahjus tunnistama, et sellele neiule sobib
kivinägu, sest need vähesed korrad kui ta naeratas või koketeeris või mõnda
muud emotsiooni välja näitas, siis jättis see nii vale ja võltsi ja punnitatud
mulje, et parem oleks olnud see osa välja jätta.
Lugu oli iseenesest hüplev ja ebamäärane
ning mitte eriti kaasakiskuv. See võis olla sellest, et aluseks on ikkagi
mitmed erinevad lookesed, mida on püütud üheks teha või siis lihtsalt nad ei
püüdnudki. Vaadatav film, kuid ei juhtu ka midagi, kui ei näe.
No comments:
Post a Comment