kaader filmist

kaader filmist

Friday, November 10, 2017

Mägi meie vahel



Film: The Mountain Between Us (2017)
Hinne: B
Lühikokkuvõte: Pärast mägedes asetleidnud traagilist lennuõnnetust peavad kaks võõrast, oma pulmadeks valmistuv Alex Martin (Kate Winslet) ja operatsioonile ruttav kirurg Ben Bass (Idris Elba) ühte hoidma, et ebainimlikes tingimustes ellu jääda. Kui nad mõistavad, et abi pole kusagilt loota, alustavad Alex ja Ben pikka ning ohtuderikast teekonda, teineteist vastastikku tagant kihutades, mis aitab kaasa vastastikuse külgetõmbe tekkele.
Drama, Adventure, Romance

Mägi meie vahel on Charles Martini samanimelise raamatu (RR) ainetel tehtud film. Seekord pole ma raamatut ette ära lugenud, kuid niipalju kui ma olen arvutusi näinud, tundub taas kord olevat raamatumaitseline film, kuid see selleks. Kui raamatust on ka pool jõudnud filmi, siis on tehtud väga hea film. Ma olen lugenud ühte teist vägagi sarnase sisulist raamatut, seal lihtsalt pole vaid kahte ellujääjat, seal satub õnnetusse suurem lennuk ja rohkem inimesi ning seal ei ole vaid üks hukkunu, kuid lugu on sama põnev ja kaasakiskuv. See lugu on Bill Rancic-gu FirstLight.

Aga film siis. See on väga hea lugu, mille tegemisse on kaasatud väga head näitlejad ja filmitud on suurepärases maalilises, kuid julmas looduses. Lugu on ju lihtne – lennuavarii, inimtühjad mäed ning kaks inimest, kes võitlevad oma ellujäämise nimel.

Kui ma õieti aru sain, siis veetsid nad kahekesi poolteist kuud lumistel nõlvadel, ning neil polnud mingit lootustki pääsemiseks kellegi teise abiga, kuna neil puudus igasugune võimalus teada anda, kus nad on ning kellegil polnud aimugi, kuhu nad läinud olid. Kuid inimesed on vastupidavad ja jonnakalt elu külge klammerduvad olevused, eriti kui neil on keegi kõrval, kelle nimel elus püsida.

Alex on ajakirjanik ja Ben neurokirurg. Alex langeb lühiajalisse koomasse nende koosoleku ajal kaks korda, ning Ben ootab ja hoolitseb tema eest, sest ta ei suudaks veel kord kaotust üle elada. Nad kumbki ei tulnud lennuõnnetusest puhtalt välja ning ka need nädalad, mis nad metsas veedavad, pole neile kerged, kuid nad peavad liikuma, nad peavad inimesed leidma, kui nad tahavad elus püsida. Nendega koos on ka lennukipiloodi koer. Millest nad toituvad, mida koer sööb … sellest mida leiavad.

On mitmeid hetki, kuid annab alla üks või teine, püüdes teisele selgeks teha, et kahekesi nad ei jõua kaugele, kuid kui nad lahku lähevad, on ühel suurem lootus ellu jääda, kuid samas ei suuda nad üksteist maha jätta ja seega lonkavad, liipavad, libisevad nad koos edasi, kuni…

Vot see oli see koht, kus minu jaoks oleks võinud see lugu lõppeda, või siis natuke kaugemal, haiglas, kuid kõik see järgnev …. Ma ei tea, kuidas raamat lõppes, kuid filmis jäi sellele lõpule na Hollywoodi maiks külge.

Kui ma kinost tulin, et saanud ma väga hästi aru, miks on raamatu/filmi nimi, Mägi meie vahel, kuid nüüd ma vist hakkan mõistma. See Meie/Us pole mitte need kaks peategelast vaid nemad ja ülejäänud maailm. See mida nemad on läbi elanud, mida nad üksteist aidates on kogenud, kuidas nad üksteisele pidid lootma, on midagi mida mitte keegi teine mõista ei saa, ükskõik kuidas nad ka ei sooviks seda mõista. Need väljaspool olijad kas püüavad tagasitulijate ümber käia kikivarvul, et neid mitte taas haavata, või käituvad nagu nendega poleks midagi juhtunud, et nad ei tunneks end väljatõugatuna, või siis on sellest kogemusest liigagi huvitatud ja soovivad nende kogemust ekspluateerida. Seega tekibki ellujääjate ja ülejäänud maailma vahele mägi.

Hea film, suurepärased näitlejad.

No comments:

Post a Comment