kaader filmist

kaader filmist

Monday, February 17, 2014

Blackfish

Film: Blackfish (2013)
Filmi vaatamise põhjus: Mõõkvaal
Hinne: B+
Filmi lühikokkuvõte: Kurikuulus mõõkvaal Tilikum on kolme inimese surma põhjustaja, nende seas ka üks parimaid mõõkvaalade treenereid. Blackfish näitab millised võivad olla tagajärjed kui hoida selliseid intelligentseid ja tundlike loomi vangistuses.
Drama, Documentary

Kes siis ei teaks filmi Vabastage Willy? Kuid paljud teist teavad filmi Orca – kui ma ei eksi oli ta Eesti keelne nimi Mõrtsukvaal (1977)?

Vot minu esimene mälestus neist suurtest elukatest ongi see teine film – Mõrtsukvaal. Seega kui ma nägin filmi Vabastage Willy, siis ma ei saanud kuidagi lahti sellest eelmisest filmist, ega uskunud seda ilusat juttu, et mõõkvaal võiks kellegi lemmikloom olla.

Kaks aastat tagasi oli Pöffi programmis film Rooste ja Luu, kus oli juttu mõõkvaala treenerist, kes oli õnnetuse käigus kaotanud oma jalad mõõkvaala lõugade vahel – kuid kas see ikka oli õnnetus?

Vaadates seda dokumentaalfilmi saab aru, et täpselt sama moodi nagu tsirkuse lõvid ja tiigrid ja elevandid ründavad aegajalt oma taltsutajaid, ründavad aegajalt ka mõõkvaalad oma treenereid.

Kõige julmem osa sellest dokumentaalist on see, kuidas kunagi see kurikuulus Tilikum kinni püüti, kuidas veepargid mõõkvaalu jagavad, millistes oludes need kuninglikud võimsad intelligentsed loomad elavad.

Ma üldse ei imesta, et nad ründavad!

Veelgi rohkem infot leiab siit.

No comments:

Post a Comment