Hinne:
B
Sisukokkuvõte: Kui edukas
New Yorgi reklaamijuht elab üle isikliku tragöödia ja muutub elu suhtes
ükskõikseks, mõtlevad ta sõbrad välja drastilise plaani, et ta mustast august
välja tuua, enne kui ta kõik kaotab. Viies ta viimse piirini, sunnivad nad teda
tõega silmitsi seisma üllataval ja sügavalt inimlikul viisil.
Drama
Peidetud ilu on ilus film leinast.
Muidu edukas ja elust pakatav mees muutub kui ta kaotab oma kuue
aastase tütre. Ta ei räägi kellegagi, käib tööl doominoklotse ladumas, et siis
paarpäeva hiljem laotud labürint lammutada. Ta sööb haruharva, käib päeval
koerapargis istuma ja tema siiani edukas firma on lagunemas, kuna tema suurimad
kliendid loobuvad nende teenustest, kui ei saa temaga suhelda.
Tema sõbrad ja töökaalased on meeleheitel ja palkavad eradetektiivi
teda jälgima, et saada teada, mida ta teeb. Detektiiv tabab ta kirju
postitamast ja varastab talt kirjad. Kirjad on kirjutatud Armastusele, Surmale
ja Ajale.
Tema sõbrad on ka ise kõik väheke oma eluga ummikus. Üks neist hoiab
enda teada suurt saladust, mis tabab peagi suure šokina nii ta peret kui teisi
ümbritsevaid, teine on lahutuse ilma jäänud kõigest, ka oma tütrest ning kolmas
on hakanud tajuma aja kadu ning üksi olemise hirme.
Ühel päeval, kohtub üks ta sõpradest ühe kummalise neiuga, kes muudab
nagu muuseas tema välja mõeldud reklaamilause ja kui mees talle järgneb ning ta
teatrist koos kahe teise näitlejaga tabab, tekib tal idee ja ta pakub neile
tööd. Tema idee on mitte püüda sõpra tema leinast ja meeltesegadusest välja
tuua, vaid järgneda talle ta meeltesegadusse ja püüda teda sedaviisi rääkima
panna ning ennast avama.
Ja nii siis ongi, et Howard (Will Smith) kohtub ühel päeval Surmaga
(Brigitte, Helen Mirren), siis tuleb talle tööle külla Aeg (Raffi, Jacob Latimore)
ja õhtusöögil segab teda Armastus (Amy, Keira Knightley) kõiki neid kolme
näitlejat on juhendanud Howardi paremaks tundmaõppimiseks üks tema sõpradest –
Whit (Edward Norton) juhendab Armastust, Claire (Kate Winslet) Aega ja Simon
(Michael Pena) Surma.
Kui Howard on oma külaliste šokist üle saanud püüab ta minna leinagrupi
koosolekule, kuid ta ei suuda siiski rääkida oma kaotusest. Grupi juht
Madeleine (Naomie Harris) räägib talle oma lapse kaotusest, kuidas ta läks oma
abikaasast lahku peale seda kaotust ja sellest kuidas vahetult enne kui ta oma
lapse hingamisaparaadi välja lülitas lohutas teda üks vana proua, öeldes, et ei
tohi unustada peidetud ilu.
Kellele neid kolme abstraktsiooni – Armastust, Surma ja Aega –
tegelikult vaja oli? Kas leinavale isale või tema sõpradele, kellel on kõigil
oma probleemid. Kas me kõik suudame oma igapäeva elus näha piisavalt Armastust,
kas me tajume et ka kõige kohutavamas hetkes on tegelikult olemas armastus. Kas
me kardame Surma või võtame me seda kui vajaliku osa elust, et me oskaks
hinnata seda mis meil on. Ja kas Aeg on meie jaoks miski, mis meist lihtsalt
möödub või hoiame me paaniliselt kinni igast sekundist ja tormame täitma iga
hetke tegevusega, selle asemel, et mõista mida me kaotame, kui me ainult veel
tegemata asjadele mõtlema.
Et siis taas kord üks film sellest, kuidas leinaga toime tulla (eelmine oli Häving) ja
huvitaval kombel taas kord saab kõik alguse kirjast. Kuid see on ka ainus mis
neid filme seob. Ja mõlemist filmist saab erineva võimaluse, kuidas kaotusega
leppida. Kuid mõlemi mõte on see, et peab leidma võimaluse minna lasta ja
enesesüüdistamist lõpetada.
Mis mind häiris selle filmi juures, oli filmi lõpp. Ma saan aru, et
ameeriklaste jaoks tuleb kõik läbi nämmutada, juhuks kui nad ei peaks ise aru
saama, kuid palju parem oleks ikkagi olnud film lõpetada hetkel, kuid Howard
lõpuks oma tütre nime taas öelda suudab. See järgnev happy-happy (paar
silmapilgutust) kas-te-ikka-saite-aru? lõpp oli ikka liiga lääge.
No comments:
Post a Comment