kaader filmist

kaader filmist

Monday, January 21, 2013

Lincoln

Film: Lincoln (2012)
Vaatamise põhjus: Lee Pace :)
Hinne: D-
Filmi lühikokkuvõte: "Lincoln" on žanri poolest pigem pingeline põnevik, kui kümnendeid kattev eluloofilm ning selle keskmes on Lincolni ja tema kabinetti kuuluvate mõjuvõimsate tegelaste vahel puhkenud terav konflikt, mis on tingitud Lincolni soovist teha lõpp neli aastat põhja- ning lõunaosariikide vahel armutult möllanud kodusõjale. Tuleb langetada ülitähtsaid otsuseid ning neid ei ole võimalik langetada valusate ohvriteta. Samas on sõna otseses mõttes arvel iga viimne kui minut ja sekund... Ameerika Ühendriikide edasine saatus on kaalukausil ning ei ole teada, kuhu see lõpuks kalduda võib..

See oli üks väga … kuidas seda öeldagi – ma ei ole just väga hästi kursis Ameerika ajalooga ja valimisseadusega, seega jäi selle filmi sisust minu jaoks kaugeks ja arusaamatuks. Need viie või kümne minutilised Lincolni monoloogid inimeste vabadusest ja sõja mõjudest (kui ma õieti mäletan) olid niiiii igavad, et mul vajusid silmad kinni. 
Aga muidu oli see üks ülimalt maskuliinne film … kogu filmi peale oli vaid kümmekond naist, kuid see eest mängis Sally Field kõik mehed üle. Ja Tommy Lee Jones on niiii vanaks jäänud ja ta nägu meenutab üha enam kärnkonna … tõsiselt vahepeal oli selline tunne, et nüüd avab suu ja püüab keelega mööda lendava kärbse kinni :).
Daniel Day-Lewis tegi hea rolli, ja tema oleks ilmselt Oscarit väärt.
Üks asi, mis mind häiris oli see, et nii mõnigi näitleja mängis üle (kahjuks oli üks neist ülemängijatest ka Lee Pace). Aga eks tegu on ameeriklaste jaoks vägagi patriootilise teemaga ja eks nad püüdsid kogu oma hinge oma osatäitmisesse valada.
Ja just see patriootiline teema on ka see miks ma usun, et see film võib palju Oscareid saada.
Vahepeal, kui oli vägagi tõsine ja masendav koht, tuli mul jällegi nii naer peale – kõik need lahinguväljade stseenid. Nimelt Ameeriklastele meeldib ju kohutavalt taaselustada mingeid teatud lahinguid, kus löövad kaasa kogu kohaliku väikelinna elanikud ja muud ajaloofriigid, kellel on autentsed riided ja relvad, ja mul tekkis mõte, et eks nad nüüd said äkki ka filmivõtetel kaasa lüüa :) võib-olla ka mitte, aga kuna ma olin just üht raamatut lugenud, kus oli juttu ühest lahingu taaselustamisest ja millistesse äärmustesse nende taaselustamistega minnakse, siis ma ei suutnud end tagasi hoida ja itsitasin vaikelt salli sisse … vastasel juhul oleks ma juba poole filmi pealt maganud, kui ma poleks seda kõike ise enda jaoks lõbusamaks mõelnud. Isegi Lee Pace ja Joseph Gordon Levitt ei pakkunud piisavalt meelelahutust, et mõtted poleks lolluste peale liikunud :).
Ka filmitegijad püüdsid kogu selle tõsise soigumise sisse natuke nalja tuua sellega, et lasid Lincolnil rääkida naljakaid lookesi ning panid hääli kokku ostma kolm koomilist tegelast, kuid ka see ei päästnud minu jaoks kogu lugu. 
Ma pole kaugeltki selline filmivaataja, kes tahaks näha vaid komöödiaid, romcome või action filme, ma vaatan väga hea meelega ka draamasid ja eluloofilme, kuid see oli üks igav film minu jaoks. :(

No comments:

Post a Comment