kaader filmist

kaader filmist

Monday, January 28, 2013

Hitchcock

Film: Hitchcock (2012)
Vaatamise põhjus: Hitchcock
Hinne: B-
Filmi lühikokkuvõte: Linalugu toob meieni filmiajaloo suurkuju Alfred Hitchcocki (Oscari laureaat Anthony Hopkins) tööd ja tegemised tema legendaarse filmi "Psycho" võtteperioodi aegu ning ühtlasi heidetakse valgust kuulsa režissööri suhetele tema ustava ent samas ka kindlameelse abikaasa Almaga (Oscari laureaat Helen Mirren).
Selleks, et tagada "Psycho" kinoekraanidele jõudmine, tuli Hitchcockil vedada lõputut vägikaigast küll filmistuudioga, tsensuuriga ning ka tema koostööpartneritega. Lavastaja pidi filmi valmimise ise rahastama, tal ei olnud võimalust kasutada tippstsenaristide abi ega ka esimese suurusjärgu staare. Film näitabki, kuidas sellel mehel õnnestus vaatamata pea ületamatuna näivatele raskustele siiski oma nägemus publikuni tuua...
Ausalt, ma ei mäleta, kas ma olen kunagi näinud otsast lõpuni Psycho’t, sest sellest on nii paljudes kohtades näidatud lõike ja sellest on nii palju räägitud, et ma lihtsalt ei suuda meenutada, kas ma olen seda filmi kunagi otsast lõpuni näinud või mitte … äkki peaks üle vaatama.

Aga kui rääkida Hitchcocki filmist endast, siis ausalt, mind segas selle filmi juures üks asi – Anthony Hopkins. Teie üllatunud MIDA? peale ütlen ma seda, et hr. Hopkins meenutas mulle liialt Hannibali Voonakeste vaikimise filmist. Ma olen temaga ju palju filme näinud ja mitte üheski teises pole ta kunagi meenutanud mulle Hannibali, kuid selles filmis … vahest oli see sellest, et ka selles filmis oli juttu inimnahast ja ka Hitchcock kippus selle filmi tegemise ajal natuke hulluks minema, kuid …. 

Aga muidu oli ju hästi tehtud – Helen Mirren on fantastiline näitlejanna ja Danny Elfman on kirjutanud suurepärase muusika. Mulle meeldis see kuidas nad kasutasid originaalpilte. Ma ei teadnud Hitchcocki kohta suurt midagi, kuid selle filmiga sai nii mõndagi huvitavat tema kohta teada.

Hästi tehtud film, taas kord suurepärane kummardus filmimaailma suurkujule.

No comments:

Post a Comment