kaader filmist

kaader filmist

Tuesday, July 3, 2012

Margaret

Film: Margaret (2011)
Vaatamise põhjus: Anna Paquin
Hinne: C-
Filmi lühikokkuvõte: 17 aastane New Yorgi keskooliõpilane põhjustab tahtmatult liiklusõnnetuse, milles saab surma üks naine. Tüdruk katsub toimunut heastada, kuid satub igal sammul vastamisi vastasseisuga. Muutudes iga hetkega üha rahulolematumaks, hakkab ta terroriseerima oma pere, sõpru, õpetajaid ning kõige enam iseennast. Ta peab täiesti ootamatult silma vaatama lihtsale tõele: noorte ideaalid ei sobi täikasvanute reaalsesse kompromisside rohkesse maailma.

Vägagi üllatav film. Vaatamata sellele et Anna Paquin on juba 30 mängib ta ikkagi 17 aastast keskooliõpilast, kelle on maailmast vägagi naiivne arusaam. Ja ta sai selle osaga vägagi hästi hakkama. Ta on oma kunagise Oscari ikka vägagi ära teeninud. Niipalju kui ma teda ka olen ekraanil näinud, on ta alati olnud vägagi eriline. Ma vist olen näinud Pianot, kuid ma ei mäleta seda eriti, kuid viimati nägin ma teda filmis The Romantics, kui ma ei arvesta kõiki neid True Bloodi osasid :). Ja The Romantics oli vägagi hea film.

Lisaks Annale oli siia filmi kaasatud ka paljud teised head näitlejad (J. Smith-Cameron (kellega Anna on koos True Bloodis :)), Mark Ruffalo, Jean Reno, Sarah Steele, Allison Janney, Kiearan Culkin, Matt Damon, Matthew Broderick), kuid siiski oli see pea kaks ja pool tundi kestev film vääääääga pikk ja igav.

Nii palju tegelasi, palju erinevaid lugusid, mis toetavad mingil määral seda põhilugu, kuidas 17 aastane keskkooliõpilane püüab oma süütunnet leevendada sellega, et otsib „õiglust“ püüdes rikkuda teiste inimeste elu.
Ma ei saanud kuidagi aru, kas see film on mõeldud ülistama noorte „puhtaid“ ja „õilsaid“ mõtteid, ning püüdu muuta meie maailma parimaks, või siis proovitakse näidata kuidas need „puhtad“ ja „õilsad“ mõtted on tegelikult väljaarenemata kinnisideed, mis ei saavuta mitte midagi muud, kui võivad rikkuda nende inimeste elud, kellega nad kokku puutuvad.
Üldkokkuvõttes oli see üks üsnagi masendav ja segane film, mis oleks saanud taas EVL hinnangu, kui oleksin seda kinno vaatama läinud.
P.S. Ei peategelase, ohvri ega kellegi teise nimi siin filmis pole Margaret :)

No comments:

Post a Comment